De verkoop van De Heeren van Essen start op 6 april 2022. Vanaf dat moment vindt u op de website alle informatie over de appartementen op bouwnummerniveau. Verdiept u zich goed in de dan beschikbare verkoopdocumentatie, zoals de verkooptekeningen, prijslijst en technische omschrijving. Op basis hiervan kunt u – via de website – uw voorkeursappartement aan ons doorgeven.
Tip: voordat u een keuze voor een appartement maakt, is het verstandig een goed beeld te hebben van uw financieringsmogelijkheden. Laat (bij uw hypotheekadviseur) vrijblijvend een haalbaarheidscheck doen.
1. Voorkeuren opgeven
Via de website kunt u vanaf de start verkoop een online formulier invullen en uw voorkeurs-appartement(en) opgeven. De inschrijfperiode is één week en loopt derhalve van:
6 april 2022 – omstreeks 12.00 uur tot en met 13 april 2022 – 23:59 uur
U kunt in totaal 6 voorkeursappartementen opgeven. Na verzending van uw formulier ontvangt u een bevestiging van Heijmans per e-mail. Heeft u geen e-mail ontvangen, check dan zeker ook even uw SPAM-folder. Er is een mogelijkheid om tijdens de inschrijfperiode te bellen met iemand van het verkoopteam. U kunt contact met ons opnemen via 073 543 51 07 of 0118 460 300.
2. Event op locatie De Heeren van Essen
Wellicht heeft u vragen aan het verkoopteam, óf wilt u graag even sfeer komen proeven op de locatie waar straks gebouwd gaat worden? Dat kan! Op 9 april aanstaande organiseren we op locatie van De Heeren van Essen een klein event van 11.00 uur tot 14.00 uur. U kan deze dag gewoon langskomen.
3. Loting en pre-sale
Alle appartementen worden na sluiting van de inschrijfperiode op 13 april 23:59 uur toegewezen op basis van een loting die door de notaris wordt uitgevoerd. Deze loting vindt plaats op 14 april 2022. Als aangegeven heeft een geïnteresseerde met een pre-sale inschrijving een streepje voor bij de loting op een geïnteresseerde zonder een pre-sale inschrijving
De datum of het tijdstip waarop u het inschrijfformulier heeft verzonden heeft geen invloed op de loting, zolang u dit maar doet vóór de sluitingsdatum (13 april 2022 – 23:59 uur).
Let op: uw meest recente inschrijving wordt meegenomen in deze loting en er wordt maximaal één inschrijving per huishouden meegenomen in de loting.
4. Toewijzing
Heeft u een appartement toegewezen gekregen? Dan neemt het verkoopteam vanaf 15 april a.s. contact met u op om een afspraak te maken. Heeft u geen appartement toegewezen gekregen? Dan komt u op de reservelijst te staan. U kunt alleen het appartement toegewezen krijgen met het betreffende bouwnummer waarvoor u uw de voorkeur heeft uitgesproken.
5. Persoonlijk gesprek met het verkoopteam
U heeft het toegewezen appartement geaccepteerd? Dan nodigt het verkoopteam u uit voor een eerste persoonlijk gesprek. Tijdens dit gesprek ontvangt u veel aanvullende informatie over de appartementen en het project. We nemen de informatie met u door en lichten de verschillende mogelijkheden (woonwensen) toe. Bent u nog steeds geïnteresseerd in het appartement? Dan krijgt u een optie op het appartement. Dat betekent dat het appartement voor u is gereserveerd. Wij verstrekken een optie van één week. Zo heeft u genoeg tijd om alle informatie rustig door te nemen.
Bij het ontvangen van een optie op een appartement, ontvangt u ook een inlogcode voor het klantportaal van Heijmans. U heeft nu toegang tot de MijnHeijmans omgeving. Hiermee wordt voor u een digitale omgeving bereikbaar, welke wij inzetten om u gedurende het gehele verkoop- en bouwproces keurig te begeleiden. Wij vragen u vriendelijk – doch uiterlijk één week na het ontvangen van een optie – om uw account te verrijken met uw persoonsgegevens.
Het verkoopteam van Heijmans is van 19 tot 22 april in Middelburg aanwezig. Op deze dagen worden de verkoopgesprekken ingepland, zet deze dagen alvast met potlood in uw agenda!
6. Beslissen
Weet u zeker dat dit het juiste appartement voor u is? Dan gaan we het koopcontract – de koop-/aanneemovereenkomst – digitaal voor u opmaken. Dit gebeurt via het eerdergenoemde klantportaal. Gezien de voortgang streven wij er naar om veel zaken digitaal met elkaar te organiseren. Echter mocht er behoefte zijn om zaken toch aan tafel te bespreken dan is daar uiteraard ook ruimte toe.